TÜRKÇE SOKAĞI PROJEMİZ

TÜRKÇE SOKAĞI PROJEMİZ

PROJENİN GEREKÇELERİ VE AÇIKLAMASI:  ÖĞRENCİLERİN, DERS DIŞI FAALİYETLERDE BULUNMASINI SAĞLAMAK, BU ÖĞRENCİLERİN ÇALIŞMALARI İLE OKULDAKİ ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE DERSİNE DİKKATLERİNİ ÇEKMEK VE TÜRKÇE DERSİNİ,DİLİMİZİ, EDEBİYATIMIZI VE KİTAP OKUMAYI SEVDİRMEK AMAÇLANMAKTADIR. DUVAR YAZILARI VE RESİMLERİ İLE EDEBİYATIMIZIN İLKLERİNİN AKILDA KALMASI VE KELİMELERİN DOĞRU YAZILIŞLARININ ÖĞRENİLMESİ (DOĞRUSU VARKEN) VE KELİMELERİN TÜRKÇE KULLANIMLARININ ARTTIRILMASI (TÜRKÇESİ VARKEN) AMAÇLANMIŞTIR.

PROJENİN AMACI: VİZYON BELGESİ HEDEFLERİYLE UYUMLU OLARAK  •TÜRKÇENİN KORUNMASI VE GELİŞTİRİLMESİ •MİLİ KÜLTÜRÜMÜZÜ İÇSELLEŞTİRMEK •SANAT DUYARLILIĞI VE BECERİLERİ GELİŞTİRMEK • ÖĞRENCİLERE TÜRKÇE DERSİNİ SEVDİRMEK.  • ÖĞRENCİLERE YAZAR/ ŞAİR VE ESERLERİNİ TANITMAK.  • ÖĞRENCİLERE OKUL ORTAMINDA FARKLI BİR ATMOSFER YAŞATMAK.  • ÖĞRENCİLERDE SORUMLULUK BİLİNCİNİ OLUŞTURMAK.  • SOSYAL FAALİYETLER İLE OKULA BAĞLILIĞI ARTTIRIP, DEVAMSIZLIKLARI AZALTMAK.  • ÖĞRENCİLERE EDEBİYATIMIZIN ÖNEMLİ ŞAİR VE YAZARLARINI TANITMAK VE ÖĞRETMEK.  • ÖĞRENCİLERE YABANCI KELİMLER YERİNE TÜRKÇE KELİMELERİ ÖĞRETMEK/KULLANIMINA TEŞVİK ETMEK.  • ÖĞRENCİLERE KELİMELERİN DOĞRU YAZILIŞLARININ GÖSTERMEK.

16.07.2019 1202

28-03-201928-03-201928-03-201928-03-201928-03-201928-03-201928-03-201928-03-201928-03-201928-03-201928-03-201928-03-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201908-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201910-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201911-07-201912-07-201912-07-201912-07-201912-07-201916-07-2019

 

 

PROJE KAPSAMINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ETKİNLİKLER:

 

  • ·ÖNCELİKLE ÖĞRENCİLER İLE BİR İŞ PLANI HAZIRLANDI. (Oluşturulacak sokakta nelerin olabileceği beyin fırtınası, görüşme gibi teknikleri kullanılarak tespit edildi.)
  • · KULLANILACAK MATERYAL KARARI. (Yapılan görüşmeler ve incelemeler sonucu öğrencilerin istekleri doğrultusunda her döneme ait önemli yazar ve şairler kararlaştırıldı..Duvar yazılarında kullanılacak bilgilere karar verildi.)
  • · SOKAK YERİ/ DUVAR YAZILARI İÇİN YER SEÇİMİ (Oluşturulacak sokak için yer seçimi yapıldı.. Duvar yazıları ve resimleri için kullanılacak yazı ve resimlerin yerine ve sayılarına karar verildi.)
  • · SOKAKTA/ DUVARDA KULLANILACAK GÖRSELLERİN HAZIRLANMASI (Sokak için yazar/şair görselleri hazırlandı.Duvar yazıları için edebiyatımızdan önemli şairler belirlendi, doğrusu varken ve Türkçesi varken bölümü için kelime seçimi yapıldı. Bunların tasarımı hazırlandı. Bu aşamada  okul Aile Birliğinden destek alındı.)
  • · SOKAK DÜZENLEMESİ / DUVAR YAZILARININ HAZIRLANMASI.( Toplanan görseller ile sokak tasarımı yapıldı. Tasarlanmış duvar yazıları ile duvarlar hazırlandı.)
  • · SOKAĞIN/ DUVAR YAZILARININ KULLANILMASI. (Öğrencilerin sokaktaki görselleri incelemesi sağlandı. Duvar yazılarındaki bilgiler üzerine fikir alışverişi yapıldı.)
  • ·DİLİMİZİ KORUMA,SANAT DUYARLILIĞININ GELİŞTİRİLMESİ AMACIYLA YAPTIĞIMIZ BU PROJEDE OKUL KORİDORUNA MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZÜN PARÇALARINDAN ÖRNEKLER (HACİVAT VE KARAGÖZ,NASREDDİN HOCA,YAZARLARIMIZ VE ŞAİRLERİMİZDEN ÖRNEKLER(MEHMET AKİF ERSOY,NAZIM HİKMET VB.)MEVLANA'DAN SÖZLER,TÜRKÇESİ VARKEN BÖLÜMÜ,KİTAP OKUMANIN ÖNEMİNİ ANLATAN KARİKATÜRLER VE RESİMLER ÖĞRENCİLERİMİZ TARAFINDAN ÇİZİLDİ VE RENKLENDİRİLDİ.

PROJENİN SONUCU VE KAZANDIRDIKLARI:

  • · Öğrenmelerin kalıcı olmasını sağlanması,

 · Türkçe dersine olan ilgiyi arttırması,

  • · Sorumluluk bilincini kavratması,

 · Türk edebiyatının belli başlı şair ve yazarlarının tanıtılmasını sağlaması,

  • · İlgi alanlarına kitap ve edebiyatı sokabilmesi,
  • · Kelimelerin Türkçe ve doğru kullanımı hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlaması,

 

PROJENİN 2023 EĞİTİM VİZYONUNDAKİ YERİ:

VİZYON BELGESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜNDE (SAYFA 84)  YER ALAN

  • ·'' …Türkçenin korunması ve geliştirilmesi,temel eğitimin omurgası olarak ele alınacaktır.Öğrencilerin Türkçenin inceliklerini tanımalarını sağlayan,Türkçeyi özenli ve bilinçli biçimde kullanmalarını destekleyen bir öğrenme –öğretme süreci inşa edilecektir.''

YİNE VİZYON BELGESİ TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜNDE (SAYFA 85)  YER ALAN

  • ·''Türkçenin korunması ve geliştirilmesi temel eğitimin omurgası olarak ele alınacaktır.''
  • ·Mili kültürümüzü içselleştirmek,
  • ·Sanat duyarlılığı ve becerileri geliştirmek